Eerstvolgende evenementen:
>01 Jan 2101 -> 1/2 marathon record overzicht
>01 Jan 2101 -> marathon PR on record

1.05.01

Personeelsvereniging PV-URDV

(c) 2010 - 2019 KF van Malssen
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Laatste nieuws

Info Rotterdam Marathon Estafette

Naast de informatie die al door events en door de organisatie van de Rotterdam Marathon gestuurd is, hier een aantal tips en aanwijzingen. We hopen hiermee alle URDV lopers te helpen om zondag met heel veel plezier en enthousiasme te lopen.
Mochten er nog onduidelijkheden zijn, nog vragen, opmerkingen of correcties, mail dan naar kees-van.malssen@unilever.com. Ik zal de mail regelmatig nakijken en indien mogelijk aanvullingen geven.

Voor iedereen

We verzamelen allemaal op het Weena. Daar krijgen alle lopers hun startnummer, dat op de buik gedragen moet worden. Een van de nummers heeft ook een timing-chip, die moet door de slotloper gedragen worden. Omdat de startloper géén chip heeft, geldt voor elk team de bruto tijd. Ieder team krijgt een estafettelint. Het lint, wat diagonaal over de borst dient te worden gedragen, wordt op de wisselpunten overgedragen aan de volgende loper. Spreek vooraf af, waar in de ca 200m van de wisselzone je gaat aflossen: in het begin, in het midden of juist op het einde. Dat maakt het makkelijker om elkaar te vinden.
Er is voor elke loper een Unilever shirt beschikbaar (mits uiterlijk 21 maart aangemeld). Maar er is ook een officieel marathon-shirt voor iedere loper (onbevestigd).
Je loopt als team, dus zorg dat je op tijd op je start-plek bent. En kom ook terug naar het hoofdkantoor, tenzij je je nadrukkelijk hebt afgemeld. Dan weet je wat je samen als team hebt gedaan én je krijgt van de slotloper je medaille!

Geef aan de loper die jou gaat aflossen, een tasje met een jack oid mee. Bij het overgeven van de sjerp krijg je dan het tasje, zodat je het jack aan kunt doen. Om warm te blijven op het wisselpunt heb je een trui, een opengeknipte vuilniszak of een jack aan. Stop dat in het tasje van je voorganger, zodat die het weer meeneemt terug naar Weena.
Drinken en toiletten
Neem voor tijdens het wachten een simpel flesje drinken mee. Er zijn bij alle wisselpunten ook toiletten. Maak daar op tijd gebruik van, niet als je voorganger er al bijna is!
Zorg dat je van elkaar weet hoe lang er over de verschillende stukken gelopen wordt, zodat je weet wanneer je iemand kunt verwachten. Let op! Lopers met weinig wedstrijdervaring zijn in de praktijk vaak net wat sneller dan ze vooraf hadden ingeschat! Bespreek eventueel of je elk een mobieltje bij je hebt (en de nummers uitgewisseld) zodat je door kunt geven als er veel sneller of langzamer gelopen wordt dan vooraf was ingeschat. Let op in de drukte kan het zijn dat je je telefoon slecht hoort! De telefoon neem je natuurlijk niet tijdens het rennen mee, maar gaat in het tasje dat je overdraagt.
Gebruik de eerste paar minuten van het lopen om een goed ritme te vinden en maak gebruik van de drankposten. Houdt je tempo goed vast en geniet vooral ook van het evenement en het talloze publiek! Denk er ook aan dat de meeste mensen die om je heen lopen individueel de marathon lopen. Geef ze de ruimte en hinder ze niet.

De startloper

Voor alle teams is een verwachtte eindtijd opgegeven. Officieel wordt je op basis daarvan in 1 van de startvakken ingedeeld:
  • Startvak D: eindtijd tussen 3.00 uur en 3.30 uur
  • Startvak E: eindtijd tussen 3.30 uur en 4.00 uur
  • Startvak F: eindtijd tussen 4.00 uur en 4.30 uur
  • Startvak G: eindtijd tussen 4.30 uur en 5.30 uur.
De letter van het startvak staat op de envelop met startnummers en op het startnummer zelf.
De info van Events meldt dat iedereen in vak E start. Dat zou kunnen betekenen dat de tijden niet zijn doorgegeven aan de organisatie! Maar het kan ook een vergissing zijn. Kijk dus goed naar het startnummer en kies het juiste startvak.
Starten De marathon start om 10:30. Dan vertrekken alle lopers uit de vakken A, B, C, D en de voorste helft van vak E. Omdat de startloper géén chip heeft, geldt voor elk team de bruto tijd. Wil je de netto tijd weten, controleer dan zelf wanneer je precies over de startlijn gaat.
De rest van de lopers (tweede deel vak E en de vakken F en G) gaan later van start. De tweede golf gaat "direct na de eerste golf" van start. Reken op ongeveer 5 minuten.
Hoe verder naar achteren je in het vak staat, hoe langer het duurt voor je over de startstreep gaat. Om voor in het vak te komen, moet je vroeg naar het vak toe gaan. Vanaf 9:30 gaan de startvakken open.

Kleding die je in het startvak uit doet, wordt niet bewaard. Kies dus om jezelf warm te houden voor een oude trui of een vuilniszak waar je arm- en hoofdgaten in hebt geknipt. Dit wordt door veel ervaren lopers gedaan.

Na 10 km kom je zeer duidelijk aangegeven bij de wisselzone aan. Let goed op om soepel over te dragen (je geeft het lint en krijgt een tasje). Ga niet abrupt stilstaan bij het wisselen. Er zijn bussen om je weer naar de start terug te brengen (vraag aan een vrijwilliger waar de bussen staan en wanneer de eerstvolgende vertrekt, voor je besluit om eventueel op eigen gelegenheid terug te gaan).

De volgende lopers

Zorg er voor dat je op tijd op je wisselpunt staat! Gebruik van de bussen wordt aanbevolen. Ga alleen op eigen gelegenheid als je goed de weg weet en er zeker van bent dat je ruim op tijd op je plek bent. Op de bussen (van Arriva) is duidelijk vermeld naar welk wisselpunt zij vertrekken.
  • Bussen 1: naar eerste wisselpunt: Spinozaweg (10 km) 09.50 uur
  • Bussen 2: naar tweede wisselpunt: Dorpsweg (20 km) 10.15 uur
  • Bussen 3: naar derde wisselpunt: Bosdreef (ca 33 km) 11.00 uur
De wisselpunten zijn herkenbaar aan de zuilen in de wisselzone met opschrift "wisselpunt" 1, 2 of 3. De wisselpuntvakken bevinden zich parallel aan het marathonparcours. Voor het wisselpunt worden de lopers van het parcours afgeleid en na het wisselpunt komt men weer op het marathonparcours. Alle deelnemers, op de startende loper na, beginnen de loop in de wisselzone. Het wisselen, door middel van het overgeven van het estafettelint, dient te geschieden in de wisselzone. Wachtende lopers moeten zich in de wisselzones zo opstellen dat zij andere marathondeelnemers een onbelemmerde doorgang verlenen. Lopende deelnemers worden verzocht niet abrupt stil te staan bij het wisselen. Wisselen bij voorkeur aan de rechterkant van het parcours in het wisselvak.

De laatste loper

Op de Bosdreef neemt de laatste loper de sjerp over om de laatste etappe te gaan lopen. Houdt er rekening mee dat je loopt tussen heel veel lopers die al 33 km hebben gelopen en ook aan hun laatste stuk bezig zijn. Jij bent nog fris, maar voor hen is het nu heel zwaar.
De laatste kilometers is voor heel veel lopers een bijzonder moment. Je gaat richting de finish. Kijk even goed welke tijd er op de klok staat. Onthoudt dit en geef het even later door aan je team-genoten. Dan weten jullie samen hoe je het er vanaf hebt gebracht. Dit "vergeten" kan best frustrerend zijn.
Na de finish ontvang je vier medailles, voor elk van je teamgenoten 1. Ga rustig terug naar het Weena, ontmoet je team en ga lekker nagenieten van een bijzondere ervaring!

Na Afloop

Of het je eerste 10 km geweest is of dat je al flink wat ervaring hebt: het is altijd fijn om na afloop lekker na te praten en ervaringen uit te wisselen. Om spierpijn te voorkomen kan een massage erg prettig zijn, maar een lekker eind fietsen (zondag of anders maandag) doet ook wonderen!

Links

Deelnemers info Marathon Rotterdam
Info business run
Het parcours Onze eigen Vitality Runners Vlaardingen (VRV)

De informatie is met zorg samengesteld, maar we kunnen helaas niet uitsluiten dat er onjuistheden in voorkomen.

Gelezen!

Meer nieuws:
2017-12-02 Site in onderhoud
De hele VRV website is, net als de Unilever Vitality Athletes website, overgegaan naar aan ander hosting bedrijf. Het om ....lees meer
2017-07-04 Geslaagde Ola Veldloop
Met heerlijk weer zijn de VRV lopers op pad gegaan voor de laatste race voor het vakantieseizoen: de Ola Veldloop. Met d ....lees meer
2016-12-17 Linschotenloop
Met een flinke delegatie van 6 heren en 6 dames was de VRV goed vertegenwoordigd op de 2016 editie van de Linschotenloop ....lees meer
Snert cross 6 december 2016
fotoos
Op 6 dec een dag nadat Sinterklaas weer was vertrokken met zijn sto ....lees meer
Nieuw VRV seizoen afgetrapt met serie triathlons
Nog voor we samen op 15 september met de Calvé 5 km het VRV circuit voortzetten, worden de VRV-ers al aan het werk gezet ....lees meer

Meer nieuwsberichten

 

Welkom!

Welkom op de Vitality Runners Vlaardingen (VRV) website.
De VRV is er voor hardlopers van alle leeftijden en alle niveaus. Ook op deze website is er dus informatie voor iedereen. Snuffel even rond en haal eruit wat erin zit, net zoals je uit jezelf haalt wat er in zit!

Wie

Beginnend loper of op zoek naar een uitdaging? Alleen lopen of juist in een groep. Hard en fanatiek, of juist wat rustiger en opbouwend. Bij de VRV is er voor elk wat wils. Rond de 80 mensen die bij URDV werken (of gewerkt hebben) zijn aangesloten bij deze onderafdeling van de personeelsvereniging. Alle leeftijden en alle loop-niveaus zijn vertegenwoordigd.
In de praktijk lopen heel wat mensen vooral op eigen gelegenheid, maar zeker tijdens de lunchpauzes wordt er ook in groepen gelopen. Om 12:15 vanaf de labtap op dinsdag en donderdag wordt er georganiseerd gelopen volgens een trainingschema. Voor de beginnende lopers is er een groep die 's maandags om 16:15 gaat lopen.

Samen lopen is niet alleen leuk en gezellig, maar het stimuleert ook om net iets sterker, net iets sneller te worden!
Wil je ook lid worden? Vul dan het formulier in.

Wanneer & waar

We kunnen gebruik maken van een prima faciliteit: de doucheruimten van het gebouwtje van de PV (Labtap). In principe kan er gelopen worden zodra dit gebouw open is. De meeste runners rennen rond de lunch (ma-vr). We rennen vaak langs de rivier of in de weilanden bij Vlaardingen-West. Soms -voor bijv. Coopertesten- maken we gebruik van een baan van een atletiekverining in Vlaardingen-West. Tenslotte wordt er in het marathon seizoen ook op het strand van Hoek van Holland of 's-Gravenzande getraind. Vraag de voorzitter van VRV -Jaap van Rij- naar de details.

Extra activiteiten

De VRV biedt begeleiding bij het hardlopen door onze eigen coaches en ervaren lopers. De coaches helpen mensen die beginnen met hardlopen op weg om zonder blessures prettig een half uur of langer te kunnen hardlopen. De ervaren lopers helpen je om daarna je verder te ontwikkelen.

Naast de trainingen worden er door het jaar heen een aantal wedstrijden georganiseerd, altijd gedurende de lunchtijd. Deze wedstrijdjes zijn vooral bedoeld om voor jezelf een ijkpunt te zijn, zodat je ziet hoe je er voor staat. Maar ook de onderlinge competitie prikkelt om net dat beetje harder te gaan dan je in je training doet! Klik hiernaast op VRV race series voor de data, de uitslagen en de verslagen.

Daarnaast zijn er door het jaar heen een aantal externe hardloopwedstrijden waar een aardige groep VRV-ers acte de presence geeft, zoals de halve marathons van Maassluis en Linschoten en de marathon van Rotterdam (ook kortere afstanden). Deze staan ook vermeld op onze kalender: Evenementen en Uitslagen.

Voor leden van de VRV is er elke drie jaar een hardlooptenue beschikbaar. Hoge kwaliteit die ook nog eens herkenbaar is.

Ten slotte hebben we onze eigen nieuwsrubriek (zie hierboven) met VRV-gerelateerde berichten.